JG | 19.9.2021 11:55 -> Na grafen zabudni. Este nikto nie je schopny ho vyrabat v masovom meradle. Vyrobia horko-tazko platok velkosti bebe susienky, kde robia testy a potom daju WOW-clanok, ze co vsetko z grafenu uz vedia stvorit a pritom kde nic-tu nic. Uverim, az to bude realne vyrabane a testovane. Tieto clanky na urovni PR beriem s OBROVSKOU rezervou.
Daniel: Takze namiesto kobaltu z Konga mangan z JAR alebo Gabonu. Co sa tazby a spracovania tyka +- rovnake svinstvo ako kobalt. Na cistenie niklu zas potrebujes obrovske mnozstvo elektriky - takze zas dalsie znecistenie v Cine alebo najnovsie rovno v Afrike. tam sa emisie nerataju...
JG: Uz v seoptembri. Ale neviem ktoreho roku. Ten šupinkovy grafen co pouzivaju nema ani zdaleka take vlastnosti ako epitaxnym rastom ziskane orientovane nanovrstvy. A tie su zas drahsie ako zlato...
Daniel: V clanku na ktory si odkazoval:
"Základní bezkobaltová baterie od firmy Svolt využívá kombinace niklu (75 %) a manganu (25 %), má energetickou hustotu 245 Wh/kg a rozměry 33,4 x 220 x 102,5 mm. Větší baterie je typu L6 a má energetickou hustotu 240 Wh/kg a rozměry 21,5 x 574 x 118 mm."
LiFePo nie je nic nove, ale pre auta je naprosto nevhodna kvoli prevadzkovemu rozsahu teplot a pomalej chemii znemoznujucej extremne rychlonabijanie.
@Maarty To nie je pravda, Tesla Model 3 LFP ma velmi dobre vlastnosti co sa rychlonabijania tyka - napr. tu chlapik nabije z 10% na 80% za 25 minut (z toho z 10 na 50 len za 11 minut): https://youtu.be/dhrmwdj_78o?t=312
https://elektrickevozy.cz/clanky/nove-bezkobaltove-baterie-pro-elektromobily-jsou-realitou-maji-spoustu-vyhod
ja čakám, či bude toto realita https://www.nov...v-zari-40368626
ja čakám, či bude toto realita
JG | 19.9.2021 11:55 -> Na grafen zabudni. Este nikto nie je schopny ho vyrabat v masovom meradle. Vyrobia horko-tazko platok velkosti bebe susienky, kde robia testy a potom daju WOW-clanok, ze co vsetko z grafenu uz vedia stvorit a pritom kde nic-tu nic. Uverim, az to bude realne vyrabane a testovane. Tieto clanky na urovni PR beriem s OBROVSKOU rezervou.
Moses: môžeš bližšie vysvetliť, prosím?
Nikolaj Nikolajevic Nosov - Nevedkove dobrodruzstva
Mal tam auto, ktore jazdilo na malinovku ;)
Tak vychodniari urcite maju malinovky, ktore by par desiatok koni utiahli :D
Lodovik: nie je malinovka ako malinovica :)
Moses: vďaka za vysvetlenie. Nevedko ma akosi obišiel, Vinnetou a Pán Tragáčik, spolu s deťmi kapitána Granta mu akosi nedali šancu :)
Daniel: A čo budú teraz tie úbožiatka malé v Dominikánskej republike jesť?
ehm ehm... V Demokratickej republike Kongo...
Daniel: Takze namiesto kobaltu z Konga mangan z JAR alebo Gabonu. Co sa tazby a spracovania tyka +- rovnake svinstvo ako kobalt. Na cistenie niklu zas potrebujes obrovske mnozstvo elektriky - takze zas dalsie znecistenie v Cine alebo najnovsie rovno v Afrike. tam sa emisie nerataju...
JG: Uz v seoptembri. Ale neviem ktoreho roku. Ten šupinkovy grafen co pouzivaju nema ani zdaleka take vlastnosti ako epitaxnym rastom ziskane orientovane nanovrstvy. A tie su zas drahsie ako zlato...
Maarty | 20.9.2021 17:37 -> lithium-železo-fosforečnan. Kde tam vidíš mangán či nikel?
Daniel: V clanku na ktory si odkazoval:
"Základní bezkobaltová baterie od firmy Svolt využívá kombinace niklu (75 %) a manganu (25 %), má energetickou hustotu 245 Wh/kg a rozměry 33,4 x 220 x 102,5 mm. Větší baterie je typu L6 a má energetickou hustotu 240 Wh/kg a rozměry 21,5 x 574 x 118 mm."
LiFePo nie je nic nove, ale pre auta je naprosto nevhodna kvoli prevadzkovemu rozsahu teplot a pomalej chemii znemoznujucej extremne rychlonabijanie.
@Maarty To nie je pravda, Tesla Model 3 LFP ma velmi dobre vlastnosti co sa rychlonabijania tyka - napr. tu chlapik nabije z 10% na 80% za 25 minut (z toho z 10 na 50 len za 11 minut): https://youtu.be/dhrmwdj_78o?t=312
Maarty | 20.9.2021 23:02 -> Ano, moja chyba. Tu je novsi clanok, kde je to uz inak:
https://elektrickevozy.cz/clanky/elektromobily-budou-levnejsi-nez-spalovaci-auta-slibuje-to-bezkobaltova-baterie